Fran Baekelandt

Fran Baekelandt

Eind juni 2020 studeerde ik af als logopediste aan de Arteveldehogeschool. In juli 2020 ging ik meteen aan de slag in een multidisciplinaire groepspraktijk in Ieper en Reningelst. Vanaf september 2020 verwelkomde Stephanie mij in haar praktijk.

Sinds maart 2022 combineer ik de praktijk met de job als logopediste in het Woonzorgcentrum De Boomgaard in Langemark.

 

OPLEIDINGEN

  • Bachelor Logopedie en Audiologie (Arteveldehogeschool, 2020)

STUDIEDAGEN

  • Suus & Luuk-dag (ideaLOGO)
  • MDTP – McNeill Dysphagia Therapy Program (online) (Florida Dysphagia Institute, 2020)
  •  Bouw! en Boekies in de logopedische praktijk (Sensotec, 2021)
  • Congress Belgian Society for Swallowing Disorders (BSSD, 2021)
  • Webinar ‘Dysfagie: een multidisciplinaire aanpak’ (UZ Gent, 2021)
  • Basic training TelePHON.digital (TelePHON, 2021)
  • Samen sterke verhalen lezen (Lezerscollectief, 2022)
  • Mondzorg bij kwetsbare doelgroepen (VVL, 2022)
  • Workshop Parkinson gaat digitaal (TelePHON, 2022)


Jolien Lapauw

OPLEIDINGEN

  • Bachelor Logopedie en Audiologie (Vives)

STUDIEDAGEN

Stephanie Vantomme

Stephanie Vantomme

In 2012 studeerde ik af als Master in de Logopedie. Na een jaar verder studeren in het gezondheidsmanagement, startte ik als zelfstandige logopediste in een groepspraktijk in Kortrijk. Daar behandelde ik zowel kinderen als volwassenen met diverse logopedische problemen.  In september 2014 startte ik mijn eigen praktijk op in de Klerkenstraat in Langemark. Drie jaar later verhuisden wij naar de Zonnebekestraat.  Na de geboorte van onze dochter kwam er een extra collega in de praktijk. 

Momenteel ben ik niet meer actief als behandelende logopediste. Ik gaf de fakkel door aan mijn collega Fran Baekelandt. Zij zal samen met Jolien Lapauw de praktijk van mij overnemen. 

OPLEIDINGEN

  • Master in de logopedische wetenschappen (Universiteit Gent, 2012)
  • Postgraduaat Dysfagie (slikstoornissen bij volwassenen) (Artevelde Hogeschool, 2021-2023)
  • PROMPT 2: van techniek naar inverventie (online) (Sig vzw, 2020)
  • MDTP – McNeill Dysphagia Therapy Program (online) (Florida Dysphagia Institute, 2020)
  • Verdiepingscurcus OMFT – logopedie en tandheelkunde (oromyofunctionele therapie) door Peter Helderop (2019)
  • Spreken Met Ondersteuning van Gebaren (Gezin & Handicap vzw, 2018)
  • PROMPT (PROMPTS for Restructuring Oral Muscular Phonetic Targets) (Sig vzw, 2016)
  • Mondelinge taalstoornissen bij meertalige kinderen (Thomas Moore, 2016)
  • OMFT – logopedie en tandheelkunde (oromyofunctionele therapie) door Peter Helderop (2016)
  • Specialisatie stottertherapie (CIOOS, 2013)

STUDIEDAGEN

  • Beginnende en gevorderde leesmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school (Sig vzw)
  • Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school (Sig vzw)
  • Workshop ouderbegeleiding bij dyslexie (VVL)
  • Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen (Sig vzw)
  • Het topje van de rekenberg… rekentaal en zoekstrategieën (Sig vzw)
  • Webinar: Rekenen op afstand (Sig vzw)
  • Executieve functies bij kinderen en jongeren (Sig vzw)
  • Workshop Lax Vox (Logopedia)
  • Spraakontwikkelingsdyspraxie, bekend of gekend? (Sig vzw)
  • Renfrew Taalschalen Nederlandse Aanpassing (RTNA) (Sig vzw)
  • Morfosyntaxis: creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (Sig vzw)
  • Ontwikkelingsdysfasie (OD): theoretisch kader, diagnostiek en behandeling (Sig vzw)
  • Fonetische en fonologische articulatietherapie: creatief en communicatief bekeken (Sig vzw)
  • SpraakKlankOnderzoek (SKO) (Vives Hogeschool)
  • Starten met telelogopedie (D-Teach)

Permanente bijscholing en vorming vind ik heel belangrijk en dus volg ik regelmatig bijkomende opleidingen. Bovendien ben ik lid van de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten (VVL).

Sinds 2017 is de praktijk een stageplaats voor bachelor- en masterstudenten van de Universiteit Gent.